Anasayfa Gündem Zaferin 100.Yılında Barışa Kürek Çekiyorlar

Zaferin 100.Yılında Barışa Kürek Çekiyorlar

Çanakkale Savaşı’nın 100. yılında hayatını kaybeden askerlerin anısına saygı ve barış için evli bir çift kürek çekiyor. 18 Nisan 2015 Cumartesi günü, İstanbul, Yeşilköy sahilinden denize açılan Gülhun Güçyetmez Gürbüz ile eşi İlker Gürbüz evlerinde bıraktıkları 2,5 yaşındaki kızlarıyla vedalaşarak Çanakkale’ye doğru yola çıktılar. Üyesi oldukları Boğaziçi Deniz Kayakçıları Spor Kulübü (BODEKA) Başkanı Senem Yerli’nin de eşlik ettiği çift, Nisan 2015’in soğuk, yağışlı ve lodos fırtınalı günlerinde kürek çekerek Şarköy ilçesinde mola verdi.

“Tüm Askerlere ve Şehit Dedem İçin Kürek Çekiyoruz”

2005 yılında deniz kayağı sporuna başladığını üç kez Marmara Adası’na kadar kürek çektiğini ifade eden İlker Gürbüz “Bu benim eşimle birlikte yaptığım en uzun kürek yolculuğu olacak. Bu yıl Çanakkale Savaşlarının 100.yıl dönümü. 1915 yılında seferberlik ilan edilmesiyle, Karadenizli gençlerle birlikte 33 yaşında Kastamonu Cide’den askere alınan Osmanoğlu İbrahim adını taşıyan büyük büyük dedem önce İstanbul’a geliyor, buradan da Seddülbahir’deki 42. Tabur’da görevlendiriliyor. Edindiğimiz bilgiye göre 2 Haziran 1915 tarihinde Ağadere Hastanesi’nde vefat ediyor. Ölüm şeklini tam olarak bilmiyoruz. Dedemin ve Çanakkale’de hayatını kaybeden 450 bin askerin anısına saygı ve barışa dikkat çekmek için yaptığımız kürek sporu ile bu projeyi gerçekleştiriyoruz. Çanakkale Savaşları, dünyanın en büyük savaşlarından biridir. Ve Osmanlı Devleti, Balkan Savaşları’nda yaşadığı hezimet sonrası bozulan moralini burada düzeltmiş, bugünkü çağdaş, laik Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun temellerinin atılmasına neden olmuştur. Amacımızı gerçekleştirmek için her hangi bir sponsor arayışına girmedik, kendi imkanlarımızla Eceabat’a kadar kürek çekeceğiz. Mola verdiğimiz yerlerde çadır kurarak konaklıyoruz.” dedi.

Denize açılmadan önce yakın çevresinin “2,5 yaşında bir çocuğunuz var hiç korkmuyor musunuz?” sorusuyla karşılaştığını belirten Gülhun G. Gürbüz “2010 yılında bu spora başladım. Bana biçilen rol farklı, oysa bir kadın olarak, kürek çekerken bir erkek kötü hava şartlarında, zor anlarda ne tür tepki veriyorsa ben de aynısını veriyorum. Kendimi güçlü hissediyorum, muhteşem doğa manzarası eşliğinde, erguvanları seyrede seyrede yol alıyoruz. Her kadın bu sporu yapabilir. Evimizde macera filmi, dizi izlemektense kendi maceramızı kendimiz yaratıyoruz. Bundan sonra da bir çok proje içinde yer alacağız.

Her ne kadar Çanakkale savaşlarına atıfta bulunduysak da bu seyahatimiz, onurla mücadele veren tüm atalarımızı yüceltmek ve barışı desteklemek içindir. Bu vesileyle Atatürk’ün de kayıtlı olduğu kütüğümden yola çıkarak kendi dedelerimi anmak isterim. Akıl almaz mücadeleler sergileyerek Antep’e Gazi unvanını hak ettiren, gurur duyduğum, hayran olduğum atalarımı…” ifadesinde bulundu.

BODEKA Başkanı, bankacı Senem Yerli ilk kez bu kadar uzun bir yolculuk için kürek çektiğini belirterek “Türkiye’de deniz kayakçılığı sporuyla ilgili tek dernek bize ait. Pek ülkemizde ilgi gören bir spor değil, ama dünyada; ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya gibi ülkelerde çok yaygın ve bize her yıl bu ülkelerden misafir gelir. 24 Nisan’da Eceabat’ta dünyanın bir çok ülkesinden gelen deniz kayakçılarıyla birlikte, dünya barışı ve savaşta kaybolanlar için kürek çekeceğiz.” dedi.